8 ok, amiért nem reagálnak a posztjaidra

2018. augusztus 23. - Social Essence

photo-1508254627334-d4fa3a515b22.jpg

Mindenki olyan Facebook és Instagram kampányt szeretne, amit a rajongók szeretnek, kommentelnek hozzá és megosztanak másokkal. Azonban néha hiába érezzük azt, hogy a szövegek és a képek is rendben vannak, mégsem érkezik a várt eredmény. Ha te is érezted már ezt, akkor nézd meg, hogy az alábbi 8 hibát elköveted-e?

1) Rossz kérdéseket teszel fel

A rajongók aktivizálásához jó megoldás lehet, ha kérdéseket teszünk fel. Mégis vannak olyan kérdések, amelyre túl sok dolgot válaszolhatnak a felhasználók vagy éppen túl személyes témát érintünk. Ezért fontold meg jól, milyen nyílt végű kérdéseket teszel fel a rajongóidnak!

Essence tipp: Adj meg válaszlehetőségeket vagy egy konkrét dologra kérdezz rá a vállalkozásoddal és tevékenységeddel kapcsolatban. Ezek számodra is jó lehetőségek lehetnek, hogy megtudd a vásárlók véleményét vagy választ kapj arra, milyen irányba érdemes tovább haladnod.

 

2) Nem adsz értéket

Amikor a felhasználók görgetik a Facebook vagy Instagram felületet, akkor általában a vizuális tartalomra figyelnek fel. Ez azonban nem elég a sikerhez, ha nincs mellette olyan tartalom, ami értéket ad, inspirál másokat.

Essence tipp: Mutasd meg a vállalkozásod emberi oldalát, mesélj sikertörténeteket, árulj el olyan értékes információkat, amiért visszatérnek az oldaladra és más bejegyzésednél is aktívan reagálnak majd.

 

3) Csak szöveget használsz

Amikor látsz egy olyan bejegyzést, ami nincsen tagolva, túl hosszú is, akkor szívesen elolvasnád? Gondolom nem a válaszod. Tudom, hogy fontos a rövidség a közösségi médián, de vannak néha olyan információk, amelyeket csak egy hosszabb posztban lehet elmondani. Azonban a sok szövegnek nem kell egybe folynia.

Essence tipp: Az első két sorban fogalmazd meg a lényeget, így ha valaki nem olvassa el a teljes bejegyzést, akkor is látja az üzenetedet. Használj kiemelésre hashtag-eket és színesítsd emojikkal, amitől sokkal könnyebben el tudják olvasni a bejegyzésed.

 

4) Az értékesítésre helyezed a hangsúlyt

Mindenki számára az a cél, hogy bevételt termeljen. Sokan azonban még mindig azt hiszik, hogy a social media tartalmak arra jók, hogy minden nap felhívják a rajongók figyelmét a vásárlásra. Ezt azonban a felhasználók hamar megunják, mivel elsősorban szórakozás és kíváncsiság miatt vannak jelen a különböző platformokon.

Essence tipp: Találd meg az egyensúlyt és ne bíztasd minden nap a vásárlásra a rajongóidat! Próbálj meg olyan tartalmakat is készíteni, ami a vállalkozásod és szolgáltatásaid előnyeire helyezi a hangsúlyt, elárul rólad egy érdekességet, de nem akar mindenáron eladni.

 

5) Nem a rajongókhoz szólsz

Gyakran előfordul, hogy az üzenet nincsen szinkronban a közösséggel. A közösségi média egy közvetlen felület, mégis sok vállalkozás úgy kommunikál rajta, mintha egy steril közeghez beszélne. A másik hiba, hogy nem gondolja végig, kik vannak jelen a csatornán, olyan tartalmakat tesznek közzé, amik nem is érdeklik a rajongókat.

Essence tipp: Nézd meg a célcsoportod összetételét és szólj közvetlenül hozzájuk! Ha tudod hány évesek, mi érdekli őket, akkor gondolkodj az ő fejükkel, hogy vajon ha itt ülnének veled szemben, milyen kérdéseik lennének a vállalkozásoddal kapcsolatban, mire lennének kíváncsiak? Ezeket írd fel és készíts belőle bejegyzéseket!

 

7) Nem válaszolsz a rajongókak

A social media nem egyirányú kommunikációs csatorna. Itt a közösség elvárja, hogy a márkák ugyanúgy válaszoljanak és reagáljanak az ő kommentjeikre és üzeneteikre is, mint a barátaik. Anélkül nem is tudsz közösséget építeni, ha nem ápolod a kapcsolatot a rajongóiddal.

Essence tipp: Minden nap szánj rá időt, hogy megválaszold az üzeneteket és legalább egy lájkkal reagálj a kommentekre és véleményekre. Hosszú távon ezt meg fogja hálálni a közösséged.

 

8) Nincs stratégiád

Vannak olyan oldalak, amiken látszik, hogy nincsen mögöttes stratégia. Össze-vissza kerülnek ki a posztok, nem egységes a vizualitás, a szövegekben is mindig másképp kommunikálnak és nincsen bennük következetesség. A rajongók így nem tudnak egy olyan struktúrához igazodni, amivel megismerhetik az adott márka attitüdjét és identitását.

Essence tipp:  Határozd meg, heti hány posztot fogsz kitenni a vállalkozásod oldalára és posztolj az alapján. Gondold végig, milyen tematikákat lehetne létrehozni és minden héten tegyél ki egy-egy tematikus bejegyzést. Ezzel a közösséged hozzászokik egy olyan rendszerhez, amivel már várni fogja az őt érdeklő tartalmakat.

 

Egy olyan oldalt üzemeltetni nem mindig egyszerű, ahol aktív a közösség. Szükséges hozzá előzetes tervezés, folyamatos kapcsolattartás, új ötletek keresése és a versenytársak figyelése. Ha úgy érzed, te is elköveted ezeket a hibákat, keress meg és együtt megnézzük, hogyan növelheted a közösséged aktivitását!

 

socialessencehu@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr2414198085