Tegyük rendbe a Facebook játékokat!

2018. augusztus 30. - Social Essence

photo-1522143262694-946244292540.jpg

Szinte minden nap találkozom egy újabb üzenőfali játékkal. Sajnos szinte mindegyik szabálytalan promóció a Facebook szabályzata szerint. Az, hogy mit szabad és mit nem, gyakorlatoilag szájról szájra terjedt el a felületen, így ha máshol látnak egy mechanizmust, azonnal azt gondolják, hogy megfelelő lehet ezt használni. Nem is kell csodálkozni, hiszen a Facebook oldalon szervezett promóció előnye, hogy gyorsabb, könnyebben elindítható és megjeleníthető, így szélesebb közönséget szólíthat meg az adott vállalkozás.

Ha szabályosan szeretnél üzenőfali nyereményjátékokat lebonyolítani, akkor olvass tovább, mert elárulom, mit enged a Facebook szabályzata!

Játékszabályzat

Ugyan nem egy komolyabb, alkalmazásba vagy weboldalra leprogramozott játékról beszélünk, mégis szükség van játékszabályzatra, ahol a felhasználók választ kaphatnak a promócióval kapcsolatos kérdésekre. Ezzel megkönnyítheted a saját dolgod is, hiszen olyan eseteket is tudsz szabályozni, mint a pótnyertes sorsolása vagy a nyeremény kiküldésének határideje.

Használd a Jegyzet felületet a játékszabályzat elhelyezésére, mert ezt a posztban linkként be tudod tenni és később is visszakereshető az esetleges vitás ügyek esetében.

A  játékszabályzatnak tartalmaznia kell a játék alapvető szabályait, a részvételre jogosultak körét, a részvételi feltételeket, a sorsolás menetét, időpontját, módszerét vagy helyszínét, az adatvédelmi hozzájárulásokat, a játékból kizárás feltételeit, a nyeremény leírását, átvételének körülményeit, a promóció időtartamát és egyéb lényeges jellemzőit.

Mit nem szabad?

Gyakorlatilag minden olyan promóció tilos, ahol a felhasználók személyes idővonalát vagy ismerősi kapcsolatait használjuk.  Ha gyakran találkozol te is ilyen játékokkal, akkor tudod, hogy általában a következő három dolgot kérik a szervezők: lájkold az oldalt, oszd meg a posztot, jelölj meg valakit a képen. Ezek mindegyike tilos a Facebook szabályzata alapján!

Nem szabad továbbá ösztönözni a rajongókat, hogy a részvételért osszák meg a játékot vagy növeljék az esélyeiket azzal, hogy barátaiknál megosztják a játékot.

Hogyan indíts játékot?

A Facebook üzenőfali játékok fő célja általában a felhasználók, potenciális ügyfelek figyelmének felkeltése. Jogszerűen úgy tudsz felhasználókat gyűjteni az oldaladra, ha a rajongók posztolnak, kommentelnek vagy lájkolnak egy bejegyzést az oldaladon. Megengedett továbbá az üzenetküldés az oldalnak és a szavazás indítása is. Írj ki versenyt egy új termék vagy szolgáltatás elnevezésére vagy annak kitalálására.

Sokan mindezek ellenére úgy gondolják, hogy ha mások is megteszik, akkor az ő oldalát sem fogják megbüntetni. Pedig erre jobb figyelni, nehogy letiltsa a vállalkozásod profilját a Facebook.

 

Nem vagy biztos abban, hogyan kell nyereményjátékot indítani? Gyere el egy tanácsadásra vagy bízz meg a lebonyolítással!
socialessencehu@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr1414212333
Nincsenek hozzászólások.