Ezért nem értik az üzeneted

2018. szeptember 25. - Social Essence

photo-1523742810066-4e36f7952bd2.jpg

A tökéletes közösségi média üzenetet szeretnéd elkészíteni? A változó algoritmusok, a versenytársak aktív jelenléte, a tudatosabb felhasználók világában ez nem mindig könnyű feladat. Éppen ezért nagyon át kell gondolni, milyen tartalmakat teszel ki, hogy a felhasználók biztosan megértsék, mit akarsz mondani nekik.

A közösségi média ma az egyik leggyakoribb platform, ahol egy vállalkozás eljuttathatja az üzenetét a vásárlókhoz. A márkaépítés szempontjából egyre fontosabbá vált, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a social media megjelenésből, olyan üzenetet küldjünk, amivel felkelthető a célközönség figyelme. A cél azonban nem csak a közönség elérése, hanem a kívánt hatás elérése is.

Íme néhány tipp, amelyek segítenek olyan üzenet megfogalmazásában, amit a közösséged is érteni fog!

1. hiba: Nem a közösségednek kommunikálsz

Talán az egyik legnagyobb hiba, amikor nem a célközönségedhez szólsz. Hiába írod ugyanis a legjobb tartalmakat, ha nem azoknak az embereknek szól, akik a vásárlóid. Ilyenkor ugyanis nem arról írsz, ami fontos számukra, nem adsz válaszokat a kérdéseikre, hanem csak általánosságban írsz a vállalkozásodról és a termékeidről. Ismerd meg a közösséged, gondold át, mi érdekelheti őket, mi lehet fontos számukra a szolgáltatásaiddal kapcsolatban és fogalmazd meg ezek alapján a tökéletes üzenetet. Biztos lehetsz benne, hogy így eléred a célodat és azokat szólítod meg, akik a közösséged tagjai.

2. hiba: Nem vagy kíváncsi a rajongóid véleményére

Ahhoz, hogy a közösségedhez szólj, tudnod kell, mi érdekli őket? Ennek a legegyszerűbb módja, ha megkérdezed a véleményüket. Kezdeményezz beszélgetést, tegyél fel kérdéseket, figyeld a hozzászólásaikat és reagálj rá, hozz létre szavazásokat, csinálj kérdőivet, kérdezhetsz a termékeddel kapcsolatban, a lényeg, hogy légy nyitott a közösséged véleményére!

3. hiba: Összecsapod a tartalmakat

Te sem szeretsz olyan tartalmakat olvasni, amik tele vannak helyesírási vagy nyelvhelyességi hibákkal. Ezért mindig szakíts rá időt, hogy átnézd a tartalmaidat, mielőtt élesíted őket. A minőségi bejegyzések sokkal fontosabbak, mint az elhamarkodott kommunikáció. Nem maradsz le semmiről, ha egy nappal később teszed ki a bejegyzésed, de így biztos lehetsz benne, hogy az üzenetedre felfigyelnek, elolvassák és komolyan is vesznek.

4. hiba: Szakmai nyelven kommunikálsz

Posztoltál már olyan tartalmat, amiben sok szakmai szöveget használtál? Akkor biztosan tudod, hogy a bejegyzésed nem volt túl népszerű. A közösséged ugyanis nem érti a szakmai üzeneteket. Nekik egyszerűen, az ő nyelvükön kell elmondanod az üzeneted. A közösségi média egyébként is egy olyan felület, ahol a könnyed, szórakoztató kommunikációt kedvelik.

Szólj a rajongóidhoz úgy, mintha a barátaid lennének! Küldj pozitív, informatív és értékes üzeneteket nekik úgy, hogy könnyedén megértsenek.

photo-1501504905252-473c47e087f8.jpg

5. hiba: Nem vagy őszinte

Sokan esnek abba a hibába, hogy annyira el szeretnék adni a vállalkozásukat, hogy a versenytársakhoz hasonlítják magukat és olyan kommunikációt folytatnak, mint ők. Ezzel azonban csak azt érik el, hogy olyan olyan dolgokat mondanak magukról, amely nem igaz rájuk. Elnyomják az enyedi hangjukat, nem mernek az erősségeikre koncentrálni, mert azt gondolják, az a jó, amit mások csinálnak. Ez azonban nem jó irány!

Mutasd meg, amit tudsz! Mutasd meg, milyen vagy valójában és miben számíthatnak rád! Nem kell hazudni arról, hogy ki vagy és mit tudsz, hiszen attól leszel sikeres, amilyen vagy. A közösséged ezért fog szeretni.

6. hiba: Sablonos bejegyzéseket írsz

Az előző hibához nagyon közel áll, hiszen ha másokra koncentrálsz, akkor olyan sablonos lesz az üzeneted, mint az övék. Nem lesz benne egyediség, egy leszel a tucatból. Ugye te sem ezt akarod? Mutasd meg, milyen a vállalkozásod valójában, miben vagy különleges!

Adj értéket! A közösségi média marketing többet jelent, mint csupán érdekes és szórakoztató tartalmakat közzétenni. A cél, hogy közösséget építs olyan emberekből, akik kapcsolódnak a vállalkozásodhoz. Ne csak tartalmakat gyárts, hanem gondold azt, hogy beszélgetsz velük, olyan posztokat készíts, amelyek relevánsak a vásárlóid számára. Ezzel olyan saját üzeneteid lesznek, amelyek csak rád jellemzőek, így kitűnhetsz majd a tömegből. Olyan üzenetet tudsz megfogalmazni, amelyben benne van a missziód.

7. hiba: Nem vagy következetes

Nem elég ismerni a közösséget és egyedi hangon szólni hozzájuk, figyelni kell arra is, hogy a különböző social media platformokon, hogyan kommunikálsz. Ugyanis ha az egyiken közvetlen vagy, a másikon pedig magázod a felhasználókat, akkor nem tűnik egységesnek a márkád, akik mindegyik felületen jelen vannak, komolytalannak fognak gondolni.

Építs ki egy olyan márkaüzenetet, amit minden közösségi média csatornán ugyanúgy tudsz kommunikálni! Legyen egy olyan attitüdöd, olyan személyiséged, amely tükrözi, hogy milyen vagy valójában. Ha a közösséghez nem ér el az üzeneted, lehet, hogy azért van, mert mindenhol másképpen beszélsz hozzájuk, de ha ezt kijavítod a kommunikációdban, akkor biztosan sikeres leszel.

 

A másolás, a sablonos kommunikációs és a személytelen üzenetek helyett tehát összpontosíts a közösségépítésre. Beszélj a közösségedhez, amivel megteremtheted a bizalmat. Hozz létre egy egyedi márkakommunikációt, hogy hiteles legyél minden felületen! Éppen ezért olyan tartalmakat tegyél csak ki, amelyek tükrözik az értékeidet és valóban jellemzőek a vállalkozásodra.

 

Úgy érzed, hogy nem tudod megfogalmazni az üzeneted úgy, hogy a közösségednek szóljon? Akkor lehet, hogy szükséged van egy objektív partnerre, aki akár én is lehetnék. Vedd fel velem a kapcsolatot és megbeszéljük, miért nem értik az üzeneted!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr3414261293