Hogyan indíts Instagram nyereményjátékot?

2018. október 04. - Social Essence

1.jpg

Te is találkozol nap, mint nap az Instagramon nyereményjátékokkal? Úgy gondolod a vállalkozásodnak is segítene, ha a rajongóidat megajándékozhatnád ilyen formában? Akkor azt javaslom, hogy csináld szabályosan! Ehhez adok néhány olyan tippet, amivel sikeresen bonyolíthatod le a promóciót.

Mielőtt azonban rátérnék a lebonyolításra, tegyünk egy kis kitérőt a szabályok világában, ugyanis akkor lesz igazán sikeres a játék, ha minden előírásnak megfelel.

 

Promóciókra vonatkozó irányelvek

Kezdjük azzal az egyszerű ténnyel, hogy mit szabad és mit nem az Instagram szabályzata szerint?

  1. Ha nyereményjátékot indítasz, akkor a szabályzatban rögzítened kell minden fontos infromációt, köztük az Instagram teljes körű mentesítése és elismerése, hogy a promóciót nem támogatja.
  2. Tilos ösztönözni a felhasználókat arra, hogy jelöljenek meg más felhasználókat vagy magukat.

Tehát két szabálynak kell(ene) megfelelni, amiből a másodikat a legtöbben megszegik azzal, hogy olyan feltételeket szabnak, amelyben meg kell jelölni több barátot is. Véleményem szerint az így szerzett követők nem a közösségépítést szolgálják, hanem csak azokat a számokat növelik, amivel a versenytársakkal elhitethetjük, hogy sokkal jobbak vagyunk náluk. Pedig valójában lehet, hogy az ő 100 követőjük biztos vásárló és nem csak egy statisztikai adat.

2.jpg

Miért indíts játékot?

A felhasználók szeretnek nyerni, főleg olyan márkák oldalán, amiknek a termékét vagy szolgáltatását kedvelik is. Hozd össze ezeket az embereket a játékoddal, és máris megvan a sikeres aktivitás receptje. A játék mindenféle megjelölésre ösztönzés nélkül is növeli a márkaismertséget, hiszen a releváns célközönséget éri el, beszélni kezdenek róla. Nagyon jó arra is, hogy növeld az eladást, hiszen ha nem tudták megnyerni a terméket, akkor lesznek olyanok, akik megvásárolják.

Ha viszont nem olyan a szolgáltatásod, amit nyereményként fel lehet ajánlani, akkor érdemes megfontolni, hogy szponzort keress magadnak, megvásárold a nyereményt vagy összefogj egy másik vállalkozással.

3.jpg

Így csináld!

1, Határozd meg, mi a célod?

Mielőtt játékot indítasz, gondold végig, mi a célod vele? Szeretnéd növelni a márkád ismertségét vagy a rajongóid elköteleződését? Szeretnéd, ha többen iratkoznának fel a levelező listádra?

A nyereményjátékok ugyanis sok dologra jók, az elérés növelésén keresztül a közösségépítésen át egy új termék bevezetéséig. Ha tudod a célt, akkor már könnyű lesz hozzá mechanizmust kitalálni, valamint képet tervezni hozzá és egyedi, innovaty hastaget alkotni.

2, Határozz meg egy témát!

Amikor indítasz egy játékot, akkor érdemes kitalálni egy témát, mint pl. a karácsony, ősz, strand stb. Viszont nem kell várni nagyobb ünnepre, lehet a téma az üzletnyitás, új termék, évforduló vagy bármi. Ha a versenynek van témája és célja, jobban motiválja a felhasználókat is, hiszen úgy érzik, hogy veled ünnepelnek, részesei lehetnek a mindennapjaidnak.

3, Döntsd el a szabályokat!

Amikor kitalálod a játék mechanizmust, akkor légy óvatos! Vannak olyan cselekedetek, amelyek túl magas belépési küszöbbel rendelkeznek, így szinte már az elején biztos lehetsz benne, hogy kevesen vesznek majd részt benne.

Mostanában sok olyan játékkal találkoztam, amelyben azt kérik, hogy (1) kövesd be az oldalt, (2) válaszolj a kérdésre, (3) oszd meg a bejegyzést, (4) jelölj meg 2-3 barátot, (5-8) menj át egy adott felhasználói fiókra és ismételd meg a lépéseket. Biztos lehetsz benne, hogy a túl sok lépéssel játékosokat veszítesz.

Kérd inkább arra a felhasználókat, hogy töltsenek fel egy fényképet az egyedi hashtageddel, kövessék az oldaladat vagy válaszoljanak kommentben valamire.

4, Mennyi ideig tartson a játék?

Nagyon fontos döntés, hogy mennyi ideig tartson a játék, hiszen ha túl gyorsan véget ér, akkor sokan lemaradnak, ha pedig túl sokáig tart, akkor elveszítheted az érdeklődők figyelmét. A játék menetétől is függ, hogy meddig érdemes futtatni, de mivel ezek egyszerű játékok, így fontos, hogy ne tartson túl hosszú ideig.

Ha hosszabb a játék, akkor érdemes néha emlékeztető posztokat kitenni, hogy ne felejtsék el a felhasználók.

5, Reklámozz, ha kell!

Ugyan a nyereményjátékok nagyon könnyen terjednek organikusan is, tehát hirdetések nélkül, néha mégsem árt egy kis támogatás. Ha azt látod, hogy kevesen játszanak, pedig a nyeremény és a belépési küszöb is megfelelő, akkor érdemes egy kisebb összeggel meghirdetni, hogy többen értesüljenek róla.

 

Mindezek ismeretében nincs más hátra, mint felkészülni a közelgő karácsonyi szezonra és egy jó kis nyereményjátékkal meglepni a rajongókat. Lépj velem kapcsolatba, ha mégis segítséget szeretnél a lebonyolításhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr8214279961