Lekéstem a karácsonyt?

2018. október 24. - Social Essence

7.jpg

Már csak két hónap van hátra karácsonyig, ami minden vállalkozó számára az év egyik legforgalmasabb időszaka. Ezért kell időben felkészülnöd rá és megtervezni a közösségi média kampányodat, hogy ne maradj le róla.

Soha nem túl korai belevágni a karácsonyi marketingbe, hogy a legtöbbet hozd ki a szezonból. Nemsokára november, amikor már dübörögni kellene a kampányodnak, tehát jobban teszed, ha már ma belefogsz a tervezésbe, hiszen így is nagyon kevés idő áll rendelkezésedre. Miért? A felmérések alapján az emberek 38%-a októberben kezdi el a karácsonyi vásárlást.

Az időhiány miatt könnyebb a tervezés, ha van egy kis segítség. Most mutatok néhány tippet, hogy sikeres legyen a kampányod!

1, Határozd meg a céljaidat!

Nincs stratégia célok nélkül. Mindig tudnunk kell, hogy mit szeretnénk elérni az adott kampánnyal. Ez pedig ne az legyen, hogy többet szeretnél értékesíteni, hanem szűkítsd le amennyire csak lehet, hiszen lehet akár több kisebb célod is a nagyobb nyereség érdekében. Így tudsz csak továbblépni a megvalósításra.

2, Csomagold ünnephez a terméked!

Mindannyian tudjuk, mennyire fontos a csomagolás, legyen szó bármilyen márkáról. A vásárlók 100%-a találkozik a terméked csomagolásával, így mi lehetne vonzóbb, mint a karácsonyi témájú egyedi csomagolás? Ezekről kezdj el kommunikálni a felületeidet, hogy minél többen értesüljenek róla.

Social Essence tipp: A vásárlók szeretik, ha bevonod őket vállalkozásod döntéseibe. Tervezz több stílusú karácsonyi csomagolást, és kérd meg a közösséged, hogy szavazzák meg, melyik legyen! Ezzel nem csak reklámozod az adott terméket, de kialakítasz egy kötődést az emberekben, így mielőbb meg akarják majd vásárolni.

8.jpg

3, Hass az érzelmekre!

Mindannyian ismerjük John Lewis karácsonyi videóit. Ezek nélkül nincs karácsony. Mindegyik videó az érzelmekre hat, ami egész évben hasznos, de főleg ebben az ünnepi időszakban.

A döntésekben mindig szerepet játszanak az emóciók, így érdemes például a termékleírásokat is átgondolni. Ahelyett, hogy egy minimális részt felteszel, mesélj történetet! Ezzel fel tudod építeni a vágyat az adott dolog iránt.

4, Black Friday

A fekete péntek nagyon jókor jön, hiszen november végén van, amikor már mindenkinek az ünnepeken jár az esze. Ha a karácsonyt és az akciót párosítod, akkor biztos a siker. Állj készen a karácsonyi akciókkal és csomagolással, így biztosan vásárolni fognak.

Social Essence tipp: Készíts kuponajánlatokat, ami az év végéig érvényes! Adj ajándékot a termékek iránt vagy szállíts ingyen mindent karácsonyig. Bármilyen ötleted is legyen, a vásárlóid érezzék azt, hogy fontosak számodra és te is megajándékozod őket valamivel.

9.jpg

5, Frissítsd a képeket!

Amikor beindítod a karácsonyi akciót, akkor érdemes erre mindenhol felhívni a figyelmet, hogy a felhasználók számára egyértelmű legyen, hogy veled már az ünnepekre készülhetnek.

Social Essence tipp: Cseréld le a Facebook borítóképed, tedd ki az ünnepi kedvezményeket! A weboldaladról és a hírleveledről se felejtkezz meg, oda is érdemes belecsempészni ezeket a kreatívokat.

6, Hozz létre ajándék útmutatót!

Nem feltétlenül a direkt értékesítés a legjobb módja az eladások ösztönzésének. Az emberek nem mindig tudják, hogy mit ajándékozzanak. Ezért érdemes ajándéktervezőt létrehozni. A bejegyzéseidben ajánlj különböző személyeknek meglepetéseket a termékeidből. Az ajándék útmutató nem más, mint egy olyan egyszerű gyűjtemény, amellyel az embereket a termékeidhez terelheted egyszerűen.

7, Ne felejtsd el a karácsony utáni időszakot!

Az emberek karácsony előtt költenek a legtöbbet, de nem szabad megfelejtkezni arról, hogy az ünnepek után is vásárlók a vásárlók. Ilyenkor mindenki boldog, a családjával pihen, de ha ajánlasz nekik olyan kedvezményeket, amik csak ilyenkor érhetők el, akkor biztosan megveszik a terméked vagy a szolgáltatásod.

10.jpg8, Hozz létre szórakoztató tartalmakat!

Karácsony előtt tudom, hogy az a cél, hogy még jobban felhívd az emberek figyelmét a termékeidre, de ilyenkor sem jó stratégia a csak sales tartalom. Ezekkel eleget találkoznak munkába menet, tv reklámokban vagy rádióhallgatás közben. Ezért adj el szórakoztatva! Gondold át az üzeneted, és készíts szórakoztató képeket és videókat! Ezzel már az ünnepre tudod hangolni a közösséged tagjait. Építsd be a tartalmaidba a humort, adj érzelmeket és készíts valami egyedi dolgot! Ezzel virálisan is terjedhet a tartalmad.

9, Indíts nyereményjátékot!

A nyereményjátékok az év minden időszakában jól teljesítenek, hát még karácsony előtt! Egy játékkal a felhasználók aktívabbak lehetnek, felfigyelnek a cégedre és a termékeidre.

 

A vállalkozásoknak az év vége kiemelt időszak az értékesítés szempontjából. Nem szeretnél lemaradni a karácsonyi időszakról? Akkor ne halogasd tovább, kezd el még ma a tervezést! Ha pedig segítségre lenne szükséged, akkor keress bátran és felkészülünk együtt az ünnepi időszakra.

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr3414314307