Mindent, amit tudni szeretnél a közösséged aktivizálásáról

2018. december 03. - Social Essence

12.jpg

Neked az Instagram követők vagy a bejegyzés kedvelések száma a fontos?

Elárulom, ez egy trükkös kérdés. Ugyanis, ha több a követőd, akkor biztosan többen lájkolnak és szólnak hozzá a tartalmaidhoz. Azt viszont el kell árulnom, hogy én nem vagyok híve annak, hogy a követőszerzésre koncentrálj, hiszen kevés, de hűséges vásárló többet ér, mint több ezer olyan követő, akiket valójában nem is érdekel a vállalkozásod.

Bármekkora is legyen a közösséged, a kérdés az, hogy mennyire elkötelezettek iránta? Ha sokan kedvelik a képeidet és hozzászólnak, az azt jelenti, hogy olyan tartalmakat hozol létre, ami célba talál, amelyet szeret a közönség. Ebből kifolyólag a marketing céljaid teljesülhetnek. Azzal, hogy a követőed elkötelezettek irántad, az Instagram algoritmusa is előnyben részesít, így ez növelheti a jelenlegi eredményeidet.

Tehát valójában az elkötelezettségi mutató az, ami a legfontosabb az Instagram marketing szempontjából. Ezért mutatok néhány praktikát, amellyel aktivizálhatod a közösséged tagjait.

1, Aktivizáld magad!

A közösségi média kétirányú utca, így nem elég arra várni, hogy rád találjanak és kedveljék a képedet. Legyél aktív és te is nyomj rá a szívecskére vagy szólj hozzá tartalmakhoz!

Ez nem azt jelenti, hogy az ügyfeleid tartalmát kötelezően kedvelned kell. A versenytársak vagy befolyásoló személyiségek bejegyzéseire is reagálhatsz, hogy te is felkerülj a térképre. Ha látják, hogy te is sok helyen aktív vagy, akkor a közösséged tagjai is azok lesznek a te tartalmaiddal.

2, Koncentrálj az érzelmekre!

Az Instagramon is nagy a “zaj”, így nem elég egy szép fotó, valahogyan ki kell tűnni a tömegből. Ossz meg olyan képet és videót, ami az érzelmekre hat. Legyen izgalmas, nosztalgikus, kalandos, szórakoztató vagy boldog, ha ezt képes vagy átadni a közösségednek, akkor nagyobb valószínűséggel reagálnak a tartalmaidra. Az érzelmi kapcsolat pedig mindig előnyös marketing szempontjából.

13.jpg

3, Gyárts egyedi tartalmat!

Ha olyat tudsz nyújtani a közösségednek, amire valóban szükségük van és ezt egyedi köntösbe tudod bújtatni, akkor érzékenyebbek lesznek a tartalmaidra. Kitalálhatsz egyedi tartalmat, vizualitást vagy a szövegekben valami extrát, a lényeg, hogy megkülönböztesd magad valamiben a versenytársaktól.

4, Oszd meg mások tartalmát!

A felhasználók által létrehozott tartalom (UGC) segíthet abban, hogy többen felfigyeljenek a profilodra. Sokan szeretik látni, hogy mások is értékelik őket, így oszd meg az olyan bejegyzéseket, amelyek illeszkednek a márkád profiljába.

5, Hirdess!

Sokan a hirdetések ellen vannak, mivel egyből az értékesítés jut eszükbe. Viszont így nagyobb esélyed van elérni azokat az embereket is, akik még nem tudnak rólad, de a potenciális célközönséged tagjai. Ezzel tehát gyorsítani tudod azt a folyamatot, hogy megismerjenek.

Itt nem kell több 10 vagy 100 ezer fotintra gondolni, pár ezer forinttal is szép eredményeket érhetsz el.

6, Szerepeljenek személyek a képeken!

Nagyon szépek a tárgy, táj vagy kisállat képek is, de az emberek gyorsabban reagálnak azokra a bejegyzésekre, amelyeken emberek szerepelnek. A legjobb, ha énmárkád van és meg tudsz jelenni a fotókon. Viszont tudom, hogy nem minden vállalkozás engedheti ezt meg magának, így fotózd a munkatársakat vagy válassz olyan stock képeket, amelyen személyek szerepelnek.

Erre bizonyíték az is, hogy egy tanulmány szerint az arcképek 38%-kal jobban teljesítenek az Instagramon, mint más képek, és 32%-kal nagyobb az esély arra, hogy hozzászóljanak ezekhez a tartalmakhoz.

14.jpg

7, Fogalmazz röviden!

Az Instagram elsősorban egy vizuális platform. Ezért ne használj nagyon hosszú szövegeket a bejegyzések alatt, mert nem fogják elolvasni. Írj egyszerű feliratokat, amelyben összefoglalod a fő üzeneted és így nagyobb valószínűséggel olvassák el többen.

Persze vannak ez alól is kivételek, amikor muszáj hosszan írni, de ne vidd túlzásba, többségében írj röviden!

8, Játssz!

A nyereményjátékok nagyon jó ösztönzők minden közösségi média platformon. Ugyan ezek a hozzászólások nem hoznak fenntartható eredményeket, de abban segítenek, hogy növeld a márkaismertséged. Hogyan indíts szabályosan játékot? Ebben a bejegyzésemben már írtam róla.

9, Légy hiteles!

Ne hazudj a követőidnek! Tehát ne írj ki olyat, ami nem igaz rád, ne tegyél ki olyan képeket, amik távol állnak a valóságtól. Kommunikálj olyan dolgokról, amelyek jellemzőek rád, amiről szívesen beszélsz, így mindig hiteles tudsz maradni.

10, Használj hashtag-et!

Mivel az Instagramon a hashtag segítségével lehet kulcsszavakra keresni, így fontos, hogy milyen keresőszavakat teszel a tartalmaidhoz. Ezzel többen értesülhetnek rólad és aktívabbak lesznek a posztjaid alatt.

 

Bármelyik taktikát is alkalmazod, ne felejtsd el, hogy ez egy türelemjáték. A közösséged aktivizálása nem megy egyik napról a másikra, ez néha több hét vagy hónap is lehet. Próbálj ki minél több praktikát, hogy megtudd, melyik a legjobb a te márkád szempontjából.

Szeretnéd megtanulni, hogyan tudsz olyan Instagram oldalt üzemeltetni, ahol elkötelezett közösséget építhetsz fel? Esetleg megbíznál ezzel valakit? Vedd fel velem a kapcsolatot és segítek!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr9114408368