Ezeket ne hagyd ki a 2019-es Facebook stratégiádból!

2018. december 10. - Social Essence

15.jpg

Hiába tör előre megállíthatatlanul az Instagram, jelenleg még a Facebook a legnagyobb közösségi média platform. Olyan sokan vannak jelen, hogy egy vállalkozás számára hiba lenne kihagyni ennek a lehetőségeit.

Tudom, hogy sokak szerint már nem éri meg ezt a felületet használni. Az organikus elérés alacsony, nehezebben jutsz el a felhasználókhoz, több munkát kell belefektetned a sikerhez. Mégsem szabad elhanyagolni, hogy több mint 5,3 millió magyar ember van fenn a platformon és a Google után ezt használják a legtöbben, ha keresni szeretnének egy cégre, szolgáltatásra vagy eseményre.

Ha még nem vagy jelen a felületen, akkor mielőbb regisztrálj! Ha pedig már van egy céges oldalad, akkor nézd meg, hogyan építsd ki a jövő évi stratégiádat!

 

1, Törekedj a magas minőségre!

A Facebook számára az élesítés pillanatában minden tartalom egyenlő. Ha növeled a közösséged elkötelezettségét, akkor azonban előrébb sorol és gyakrabban jelenít meg téged az algoritmus. Ha olyan jó minőségű bejegyzéseket készítesz, amelyre gyakran reagálnak vagy megosztják, esetleg hozzászólnak, azt észreveszi a közösségi média óriás.

Ehhez készíts olyan képeket, videókat és szövegeket, amelyek kitűnnek a többi közül! Előzd meg a versenytársaidat és ne olvadj bele egy jónak gondolt klisébe! Hiába látod azt, hogy egy bizonyos séma jól működik valakinél, nálad nem biztos, hogy így lesz. Egyrészt nem ugyanazokhoz az emberekhez szóltok, másrészt a már bejáratott rutint követed, amitől nem leszel több, mint a felhasználók nagy része.

Kapcsolódj valamivel a közösséged tagjaihoz, hogy felfigyeljenek rád és aktívak legyenek! Ez nem könnyű feladat, de nem is lehetetlen. Ha ennek a megoldása a stratégiád része, akkor 2019 biztosan a vállalkozásod éve lesz, hiszen sokan felfigyelnek rád.

2, Tegyél ajánlatot!

Önmagában néha nem elég csak arról kommunikálni, hogy ki vagy, miben számíthatnak rád, milyen szolgáltatásaid vannak és emellett szórakoztatni is a felhasználókat. Többre van szükség ahhoz, hogy valóban hűséges vásárlók legyenek. Éppen ezért tervezz ajánlatokat!

Sokakat érdekel az, ha valahol kedvezményt vagy kupont kap. Ugyan nem teljes áron adsz el, de motiválod az embereket, hogy próbára tegyék a vállalkozásod. Ha kedvezményekkel bevonzod őket, akkor nagyobb az esélye annak, hogy ügyfeleid maradnak később is.

Ehhez csak olyan ajánlatokat tegyél ki, amelyeknél hivatkozni kell a Facebook oldaladra vagy onnan tölthető le, hiszen így újabb embereket is bevonzhatsz az oldaladra. Használhatod az Ajánlatok funkciót, de képként is feltöltheted azt a bejegyzést, amire hivatkozniuk kell.

Ne felejtsd el más felületen is reklámozni, hogy milyen ajánlatod van az oldaladon, hogy máshonnan is átkattintsanak.

16.jpg

3, Figyelj a rendszerességre!

Ma még mindig sokan vannak azok, akik nem fordítanak kellő figyelmet a rendszerességre. Én is találkozom olyan oldalakkal, ahol egy nagy több bejegyzést kitesznek, majd utána napokig vagy hetekig semmit, esetleg kéthetente vagy havonta 1-1 tartalmat osztanak meg. Ez biztosan nem lesz jó stratégia 2019-ben sem!

A közösséged ugyanis egy idő után megszokja, hogy minden héten számíthat új tartalomra tőled. Ha nincs időd vagy lehetőséged heti 7 napban kommunikálni, akkor kalkuláj 1-2 bejegyzéssel, de erről sose felejtkezz meg. A rendszeresség ugyanis nagyon fontos a Facebook oldalak sikeressége szempontjából.

4, Hívd meg a barátaidat!

Mivel egy olyan felületről van szó, amely a barátokra épül és a szórakoztatásra jött létre, így elengedhetetlen szempont, hogy a saját ismerőseidet is meghívd az eseményekre vagy ajánld nekik az oldaladat. Néhányan nem szeretik a barátaikat ilyen kérésekkel terhelni, pedig hidd el, hogy nagyon sok múlik ezen. Ők azok, akik támogatnak a magánéletben, így támogathatnak az üzletben is. Általuk másokhoz is eljuthatnak a tartalmaid és mivel ők is baráti ajánlás révén értesülnek rólad, így nagyobb bizalommal fordulnak feléd is.

5, Válaszolj a megkeresésekre!

Sajnos a Facebook stratégiának nagyon ritkán része a moderálás. Pedig fel kell készülni arra az esetre is, ha sok pozitív visszajelzés érkezik, de arra is, ha netán negatív kommentek árasztják el az oldalt.

Korábban már írtam arról, hogy érdemes a panaszokat és a visszajelzéseket kezelni a közösségi médiában, aminek alapján mindenképpen gondold át, hogy 2019-ben hogyan állsz hozzá a közösségedhez! Akár készíthetsz sablon válaszokat is, amelyekkel gyorsabban le tudod reagálni a megkereséseket. Persze azért törekedj az egyedi válaszadásra. Ne felejtsd el, hogy itt gyorsan kell reagálnod, hiszen a felhasználók elvárják a valós időben való kommunikációt.

 

Tehát mindegy, hogy 100 vagy 100.000 követőd van, ha nem elég aktívak a közösséged tagjai. Kapcsolódj hozzájuk valamivel, próbáld meg elérni, hogy kommenteljenek és lájkoljanak, illetve megosszák a tartalmaidat, és így biztosan sikeres leszel jövőre is.

Szeretnél egy működő Facebook stratégiát készíteni 2019-re? Vedd fel velem a kapcsolatot és együtt sikerre visszük a vállalkozásodat!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr3614411290