Közösségi média trendek 2019-ben

2019. január 23. - Social Essence

15_1.jpg

Mára a social media platformok teljes kommunikációs csatornává fejlődték ki magukat, több márka is ezekre a felületekre támaszkodik, hogy elérjék a célközönségüket.

A fogyasztók figyelmét szétszórják a különböző platformok, nem is beszélve az alkalmazásokról és más online jelenlétről. Azoknak a cégeknek, akik meg akarják tartani a közösség figyelmét, olyan tartalmakat kell létrehozniuk, amelyek egyediek és nem kifejezetten marketing szerűek.

Az új évben tehát itt az ideje, hogy megvizsgáld a közösségi média jelenlétedet és elkezd alkalmazni az új trendeket. Mutatok néhány trendet, amit érdemes beépítened a kommunikációdba.

1, A bizalom újjáépítése

A közösségi média felületek évről évre nőnek. Mindennek ellenére a fogyasztók egyre inkább bizalmatlanná válnak irányukba, talán éppen a növekedés miatt. Ugyanis így soha nem lehetnek biztosak abban, hogy az itt talált információk hitelesek. Mindemellett a marketingesek már itt is folyamatosan üzenetekkel bombázzák őket, aminek köszönhetően egyre kevésbé figyelnek a tartalmakra, nem hisznek már a márkáknak.

A fiatalabb generációk kevésbé tolerálják ezeket a reklámszagú tevékenységeket. A vállalkozásoknak így újra ki kell építeni a bizalmat a közösséggel. Ez azt jelenti, hogy összpontosítani kell a közönséggel való hiteles kapcsolatra, érdemi szinten kell kapcsolódni hozzájuk. Senki nem szereti, ha folyamatosan hirdetnek.

2, A történetmesélés fontossága

A közösségi média népszerűsége abban rejlik, hogy lehetővé teszi számunkra, hogy megoszthassuk életünk pillanatait a barátainkkal és a családunkkal. A posztjainkon keresztül egy történetet mesélünk el, a hírfolyamon keresztül mindenki más bepillantást nyerhet az életünkbe. Ezt korábban írásos és képes formában tettük, de most már egyre népszerűbb a videós tartalom.

Ehhez minden social media platform alkalmazkodik, új módszereket kínál arra, hogy az emberek mesélhessenek mindennapjaikról. Ez megváltoztatja a tartalmak fogyasztásának a módját is.

Ezzel megnyílik egy ajtó a márkák számára is, hogy megoszthassák a többi emberrel a történetüket, inspirálják a közönséget arra, hogy kipróbálják a termékeiket. A mesemondás személyes, de akkor hatásos, ha minőségi vizuális tartalom társul hozzá. Vigyél egy kis kreatívitást ezekbe a bejegyzésekbe, hogy biztosan felfigyeljenek rád.

16_1.jpg

3, Minőség és kreativitás a mennyiség felett

Gyakran elkövetik azt a hibát, hogy a mennyiséget tartják szem előtt mind a posztok számában, mint a követők és rajongók számában. Ez azonban nagyon rossz hozzáállás, főleg egy olyan helyzetben, amikor a felhasználók is érzékenyebbek a tartalmak minőségére.

Tartsd inkább szem előtt a minőséget és a kreativitást, azzal hitelesen és szórakoztatóan tudsz kommunikálni a közösségeddel. Nem baj, ha kevesebbet posztolsz a héten, ha azok megfelelő tartalmak. Legyél célirányos és kreatív!

4, Adj arcot a márkádnak!

A személyesség a közösségi médiában kötelező. A valódi, emberi arcok megmutatása a közösség számára kulcsfontosságú, mivel bizalmat épít ki, főleg a viszonylag ismeretlen vállalkozások esetében. A személyes márkajelzés egy olyan emberi elemet jelent, amely természetesen kapcsolja össze a márkádat az ügyfeleiddel.

Az egyik legnéoszerűbb tendencia, ha bemutatkozol, felvállalod, hogy te állsz a vállalkozás mögött. A nagyobb cégeknél pedig érdemes a felsőbb vezetőket és a magasabb szintű személyeket is közelebb hozni a felhasználókhoz.

17.jpg

5, Az influencerekkel való együttműködés

Az influencer marketing tovább fejlődik és növekszik. Ők olyan emberek, akik közösséget építenek maguk köré. Olyan embereket, akik hiszen nekik, akiknek számít, hogy mit mond az illető. Minden cselekedetükkel hatással vannak ezekre az emberekre.

A velük való együttműködés hihetetlenül hatékony lehet az értékesítés szempontjából.

Ha a megfelelő személyt választod ki, akkor nagyon értékesen tud kommunikálni a márkádról. Ez kevésbé direkt, mint a hirdetéshez hasonló bejegyzések, viszont hatékonyan hoz új ügyfeleket.

6, Szelfik és a márkaépítés

Az önklutúra továbbra is virágzik a közösségi médiában. Ezekre nagyon sokan felfigyelnek, hiszen spontán bepillantást engednek a mindennapokba. Ha képek helyett videókat használsz, azzal még inkább felkeltheted mások figyelmét.

7, Szegmentáld a közönséged

Mindenki örül, ha növekszik a követő tábora. Azonban egy bizonyos szám felett már nem lehet velük személyesen kommunikálni. Ilyenkor a legjobb, ha elkezdesz különböző csoportokat használni, így testre szabhatod az üzenetet.

 

Ha még eddig nem kezdted el alkalmazni ezeket a trükköket, akkor itt az ideje, hogy beépítsd az éves kommunikációd a sikereid érdekében.

Ha szeretnéd a márkádat egy következő szintre emelni és beépíteni az újdonságokat a kommunikációdba, akkor vedd fel felem a kapcsolatot és dolgozzunk együtt!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr2614583058