Mit posztolj a közösségi média oldalaidra?

2019. február 18. - Social Essence

01.jpg

Vannak napok vagy hetek, amikor egyáltalán nem jön az ihlet és csak azt a kérdést ismételgetjük, hogy mit posztoljak ma?

A legjobb, ha ilyenkor semmit! Igen, jól látod. Miért? Mert a közösséged megérzi, ha nem szívből szólnak a tartalmaid. Bármennyire is próbálkozol szuper szöveget írni, a szavaidból látják, hogy ezt erőltetned kellett, nem a szívből szól és nem olyan, mint a korábbiak. Ha gyakran csinálod ezt, akkor a hitelességed is sérülhet.

Mi a megoldás? Ötletek hiányában ülj le, gondold át, mi az, amiről szívesen olvasnának a rajongóid. Ehhez most egy kis segítséget is adok a következő témakörökkel.

02.jpg

Ne félj megmutatni a nehézségeket! Igen, arról is írhatsz, hogy éppen olyan nehezebb időszakod van, ami miatt még egy posztot sem tudsz kitenni. Ezzel bemutatod az emberi oldalad, az ügyfeleid tudni fogják, hogy neked sem móka és kacagás minden nap, valamit megerősíti őket, hogy ennek ellenére is lehet szuper munkát végezni és nem szabad feladni.

Reagálj valamilyen aktuális trendre! Biztosan van a nagyvilágban vagy az iparágadban valamilyen aktualitás, amiről véleményt alkotnál. Mondd el a közösségednek, merj szakértő lenni a szakmádban! Viszont ha nem akarsz ilyen irányba elkanyarodni, akár egy trendi mémet is felhasználhatsz, a saját képedre szabhatsz, amivel nagyon szórakoztató tartalom születhet.

Edukálj! Nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez milyen fontos. Nem mindenki tudja akár az alap dolgokat sem a területedről, így egy kis vásárlói vagy ügyfél edukáció sosem árt.

Nézd meg a világnapokat! Ma már a palacsintán át a körömfestésig, mindennek van világnapja. Ezek egy része nagyon jól beépíthető a poszt tervekbe, így ha elhagy az ihlet, akkor nézd meg, milyen jeles napok vannak a közeljövőben és kapcsold hozzá a termékedet vagy szolgáltatásodat!

03.jpg

Használd a GYIK-ot! Biztosan a te ügyfeleidnek is vannak olyan kérdései, amik gyakran előjönnek. Válassz ki egyet, ami érdekes lehet másoknak is, és írj róla!

Találj ki szavazást! A közösség aktivizálására is alkalmas egy szavazás létrehozása, de színesebbé is teszi az oldalad, ha néha megkérdezed a felhasználókat valamiről.

Fun factek alkalmazásával elárulhatsz magadról vagy a szakmádról olyan érdekességeket, amiket eddig nem tudtak rólad. Ha ezt vicces köntösben mutatod meg, akkor még izgalmasabb a dolog.

Ha már nagyon nincsen semmi téma, akkor mindig jó ötlet egy inspiráló idézet. Ne a legelcsépeltebb Coelho szöveget válaszd, hanem azt, ami téged is motivál! Akár azt is megoszthatod, hogy neked miért tetszik ez az idézet, miért áll közel hozzád vagy a vállalkozásod értékrendjéhez.

Az infografikák nagyon érdekesek és figyelemfelkeltőek tudnak lenni, így ha van olyan része a vállalkozásodnak, amit érdemes lehet így megmutatni, akkor használd ki! Ma már nagyon jó programokat is találsz online, amik ingyenesek és olyan képek készülhetnek, mintha egy profi grafikus készítette volna. Akár a vásárlóidról vagy a területedről is bemutathatsz ezzel az eszközzel érdekes számokat és adatokat, és mégsem egy száraz statisztikát látnak az emberek.

A tippeket mindenki szereti, mert így az adott termék használatához vagy a szolgáltatásaidhoz tudsz valamilyen plusz infót adni, ami még hasznos is.Nem kell nagyon bonyolult dolgokra gondolni, de a közösséged meghálálja, ha kap tőled valamit.

Nyugodtan ossz meg ügyfélvéleményeket! Nincs is hitelesebb ajánlás, mint az ügyfeleid véleménye, így kérdezd meg őket, hogy kiteheted-e vagy kérd meg, hogy írjanak pár sort rólad, és máris van egy olyan szuper posztod, amiben más mondja el, mennyire jó vagy a területeden.

04.jpg

Szoktál olvasni olyan könyveket, ami a vásárlóidnak vagy ügyfeleidnek is hasznos lehet? Akkor a könyvajánlót is vedd fel a listádra, mert biztosan örülnének, ha egy szakember adna javaslatot arra, hogy milyen olvasmányok által tudják fejleszteni magukat. Bátran oszd meg, hogy milyen könyveket javasolsz!

Engedj bepillantást a mindennapokba! Ez főleg akkor hasznos, ha énmárkád van, hiszen az emberek imádják látni, hogyan dolgozol, mit csinálsz éppen. A közösségi média sajátossága, hogy egy kicsit itt éljük mindannyian a magánéletünket, így ha számodra nem teher, akkor oszd meg velük, hogy milyen a munkakörnyezeted, mit csinálsz, mivel telik a napod. Ha videós tartalomként csinálod, az pedig még érdekesebb.

Ajánlj hasznos programokat vagy appokat! A te munkádat is megkönnyíti, ha rátalálsz egy olyan számítógépes programra vagy egy alkalmazásra, amivel könnyebben csinálsz meg részfeladatokat. Ezért ha van egy jól bevált programod, akkor oszd meg másokkal is!

Nem kell elfelejteni a régit! Igen, sokkal jobb, ha van egy friss blogbejegyzésed vagy videós tartalmad, de ez nem azt jelenti, hogy a régebbi dolgaid elveszítik az aktualitásukat. Sőt, lehetnek olyan témák, amit érdemes újra elővenni és még csak aktualizálni sem szükséges. Ezekről se felejtkezz meg, mert az új rajongóknak nagyon jól jön, ha értesülnek róla, a régebbiek pedig nem árt, ha ismételnek.

Ezek mindegyike olyan téma, amit bármikor elő tudsz venni, ha éppen nem tudod, miről posztolj, de segíthet abban is, hogy kialakíts egy heti vagy havi tematikát, ami mentén haladhatsz majd. Ha pedig úgy érzed, hogy hatékonyabb lenne, ha valaki a te márkádra koncentrálva segítene a poszt ötletekben, akkor vedd fel velem a kapcsolatot és ötleteljünk együtt!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr4614634004