Így NE hirdess a Facebookon!

2019. május 01. - Social Essence

02_1.jpg

Bizonyára te is tapasztaltad, hogy sokszor hiába írod meg a legjobb bejegyzést, hiába készítesz hozzá egy szuper képet vagy hozol létre egy igazán érdekes eseményt, valahogy mégsem azok az eredmények jönnek, mint amit vártál. Kevés a like, a hozzászólás, az érdeklődő vagy a vásárló is. Ilyenkor érdemes lehet hirdetéseket indítani, hogy többen felfigyeljenek rád.

Sajnos nem városi legenda a Facebook tavalyi algoritmus változása, amikor az organikus, azaz a hirdetések nélküli elérés sajnos lecsökkent 2%-ra. Ez azt jelenti, hogy ha például van 1000 rajongód, akkor a posztjaiddal csupán 20 rajongód találkozik átlagosan. (Persze vannak oldalak, ahol ez a szám magasabb vagy alacsonyabb.) Ilyenkor mit csinálhatunk, hogy több embert érjünk el? Hirdetéseket indíthatunk, amik segítenek népszerűsíteni a márkát.
Mivel nem mindenki született PPC menedzsernek, így mutatok néhány alap dolgot, amit semmiképpen ne tegyél, ha szakember nélkül indítasz hirdetéseket!

01_1.jpg
1, Nem használod a hirdetéskezelőt
Legtöbben ott követik el az első hibát, hogy nem használják a hirdetéskezelőt. Ugyanis van arra lehetőség, hogy a Facebook felületednél rákattints arra, hogy “Poszt kiemelése” vagy akár a “Vállalkozás népszerűsítése”. Sőt, olykor a közösségi media óriás is felajánlja, hogy egy bizonyos összegből érj el több embert a hirdetéseiddel. Ez a megoldás azonban nem olyan hatékony, és nem ad lehetőséget annyi beállításra, mintha a hirdetéskezelő felületet használnád.
Ugyan így van az Instagramnál is. Tavaly év végéig csak az Instagram felületéről lehetett poszt promóciót indítani, de már arra is van lehetőség, hogy a hirdetéskezelőből emeld ki a posztjaidat, szóval itt is azt javaslom, hogy használd ki a lehetőséget, mert precízebben tudsz célozni.


2, Nem pontosítod az időpontokat
Általában mindenki beállít egy pár napos vagy hetes időszakot a hirdetések futtatására, de azt elfelejti, hogy nem biztos, hogy hajnalban is meg kellene jeleníteni ezeket az éjjeli baglyoknak. Mivel be tudod állítani órára pontosan, hogy mikor fussanak a hirdetések, így érdemes átgondolni, mikor aktív a célközönséged, hogy ne költsd el feleslegesen a pénzt.

03_1.jpg
3, Nem állítod be a felületeket
A legtöbb kampánytípust több felületen is lehet hirdetni. Ha egy poszt kiemelésre gondolsz, az is megjelenhet akár az Instagramon is, még akkor is, ha nincsen Instagram oldalad. Persze a képek és a szövegek mennyisége miatt nem mindenhol hatékony, ha ugyan az a hirdetés fut. Így szánj erre egy kis időt, és csak azokat a felületeket jelöld be, ahol minden szempontból megfelelő a hirdetésed.


4, Nem megfelelő a célcsoportod
A célcsoport beállításánál nagyon sok mindenre lehet szűrni, mint például lakhely, családi állapot, nem, életkor és érdeklődési kör. Ezt a lehetőséget ne hagyd ki, hiszen ezzel célzottan csak azokat az embereket éred el, akik biztosan érdeklődnek a márkád iránt. Viszont itt sem mindegy, hogy mennyire szűk vagy tág célcsoportot állítasz be, hiszen egyik véglet sem jó és nem lesz hatékony a hirdetésed. Törekedj az aranyközépútra, és akkor leszel hatékony!


Ezek általában azok a leggyakoribb hibák, amikkel én is találkozom a tanácsadások és workshopok alkalmával, de emellett még rengeteg olyan beállítás van, amivel hatékonyabbá teheted a hirdetési kampányaidat.


Ha úgy érzed, te is szeretnéd profin kezelni a hirdetéseidet, akkor jelentkezz hamarosan induló zárt csoportos kurzusomra, ahol a Facebook és az Instagram hirdetések kezelését is megtanulhatod.
Részletekért kattints IDE!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr8814797328