Social Essence

Így szórod el feleslegesen a pénzed!

2019. május 18. - Social Essence

03_2.jpg

Korábbi cikkemben olvashattátok, hogyan nem érdemes hirdetni a közösségi média felületeken. Azt gondolom, ha ezt olvassátok, akkor nem kimeríthetetlen a bankkártyátok, amiről minden hónapban levonja Mark Zuckerberg a hirdetési költségeket, így most elárulom, hogyan tudnál hatékonyabban hirdetni.

Ne dőlj be a jól hangzó ajánlatoknak!

“A …... kezdetű bejegyzésed jobb eredményeket érhetne el mindössze 8700 Ft összegből. Emeld ki most!”

Gondolom sokaknak ismerősek ezek a Facebook által generált értesítések. Viszont nem, nem lesznek jobb eredmények, ha rákattintasz a gombra. Nézd abból a szemszögből a dolgot, hogy ez egy értékesítő, aki annak idején felhívott téged, hogy mindössze 10.000 Ft-ért bekerülhet a céged a XY nyilvántartóba és ezzel mennyi vevőd lesz majd. Sosem működtek ezek a dolgok!

A Facebook pénzt szeretne keresni általad, és az okos algoritmusa valóban érzékeli azokat a posztokat, amikre többen reagálnak, de ha organikusan vagy kisebb összeggel is működik a dolog, akkor miért költenél többet?

Amikor a tartalmakat tervezed, gondold végig már előre, melyikre érdemes hirdetést vásárolni és írd meg úgy a szöveget, hogy hatékonyan szólítsa meg a beállított célközönségedet! Nem kell minden bejegyzést kiemelni, elég hetente 1-2 olyan posztot kiválasztani, ami szerinted a terméked vagy a szolgáltatásod eladása szempontjából hasznos lehet.

02_2.jpg

Figyelj az időzítésre!

Nem egyszer futottam bele olyan hirdetésbe, ami már egy lejárt promóciót népszerűsített, akár egy héttel az akció vége után is. Ez pénzkidobás, hiszen ha a felhasználó kattint is, akkor sem éred el vele a célodat, mivel csalódottan távozik majd a felületről.

A másik gyakori hiba, ha valaki arról ír, hogy például indítsd a vasárnap reggeledet a kedvenc kávéddal, de még kedden este 9-kor is ezzel találkoznak az emberek a felületeken. Nagyon romboló hatással tud lenni egy márkára, ha ezeket észre veszik, arról nem is beszélve, hogy ez már nem releváns a hétköznap estéken, így az üzenetet sem fogják érteni.

Rengeteg lehetőséget ad a Hirdetéskezelő arra, hogy beállítsd az időtartamat, amikor futtatni szeretnéd a hirdetéseket és még a napszakot is. Ha például te arról kommunikálsz, hogy milyen egészséges ebédet érdemes fogyasztani, akkor futtasd ezeket a hirdetéseket minden nap csak az ebédidő közeli órákban, amikor tudod, hogy az emberek fogékonyabbak erre. Ha az anyukákat akarod megszólítani, akkor gondold végig, milyen élethelyzetben vannak és a vasárnapi ebéd főzés, tálalás, majd mosogatás idejére ne bombázd őket ezekkel a hirdetésekkel, mert ha rá is pillant az Instagram vagy Facebook felületre, bizony nem lesz ideje elolvasni azokat a tartalmakat, amikkel szembe találkozik.

Nagyon banális dolog, de éppen ezért sokan nem is gondolnak rá a beállítások alkalmával.

01_2.jpg

Gondolkodj, mielőtt cselekszel!

Bármelyik felületen indítasz hirdetést, mielőtt úgy döntenél, hogy felteszed rá azt az 1000 forintot, gondold végig, hogy megfelel-e azoknak az elvárásoknak, amik alapján az emberek észreveszik, elolvassák és akár még át is kattintanak.

  • Elég figyelemfelkeltő a kép vagy a videó?
  • A szöveg megfelelő hosszúságú és lényegre törő?
  • Értik majd az üzenetemet?
  • Be vannak állítva a célok?

Ugyanis nem véletlenül van annyi kampánytípus és felület, mert mindegyik másra jó. Ha szeretnél valakit a webshopodra irányítani, akkor a jól kiválasztott link nélkül mit sem ér az egész és csak elszórod a pénzed. Vagy beállítottál egy hívás gombot, de asztali gépen is futtatod a hirdetést, ahol ez felesleges, mert onnan nem tudnak telefonálni. Viszont a leggyakoribb hiba, amivel én találkozom a helyesírás, a képminőség és a hosszú, nyakatekert mondatok vagy a túl általános leírás.

Gondold végig, mi a célod a hirdetéssel, milyen vásárlói döntésre szeretnél választ adni és ezek alapján válaszd ki, mi a legjobb kampány számodra! Igazítsd ehhez a szöveget és a vizuált, és tegyél bele mindenképpen valamilyen felhívást (CTA-t), amivel megszólítod a felhasználókat, cselekvésre ösztönzöd őket.

Ha mindezek után úgy érzed, hogy kevés a tudásod ahhoz, hogy hatékony hirdetéseket indíts, akkor van egy jó hírem: ezeket mind meg tudod tanulni! Jelentkezz be hozzám tanácsadásra vagy nézd meg a Légy a saját hirdetőd! kurzusomat, hogy hatékonyabban érd el a célcsoportod és ne szórd két kézzel a pénzt.

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr514833794
süti beállítások módosítása