Korábbi cikkemben olvashattátok, hogyan nem érdemes hirdetni a közösségi média felületeken. Azt gondolom, ha ezt olvassátok, akkor nem kimeríthetetlen a bankkártyátok, amiről minden hónapban levonja Mark Zuckerberg a hirdetési költségeket, így most elárulom, hogyan tudnál hatékonyabban hirdetni.
Ne dőlj be a jól hangzó ajánlatoknak!
“A …... kezdetű bejegyzésed jobb eredményeket érhetne el mindössze 8700 Ft összegből. Emeld ki most!”
Gondolom sokaknak ismerősek ezek a Facebook által generált értesítések. Viszont nem, nem lesznek jobb eredmények, ha rákattintasz a gombra. Nézd abból a szemszögből a dolgot, hogy ez egy értékesítő, aki annak idején felhívott téged, hogy mindössze 10.000 Ft-ért bekerülhet a céged a XY nyilvántartóba és ezzel mennyi vevőd lesz majd. Sosem működtek ezek a dolgok!
A Facebook pénzt szeretne keresni általad, és az okos algoritmusa valóban érzékeli azokat a posztokat, amikre többen reagálnak, de ha organikusan vagy kisebb összeggel is működik a dolog, akkor miért költenél többet?
Amikor a tartalmakat tervezed, gondold végig már előre, melyikre érdemes hirdetést vásárolni és írd meg úgy a szöveget, hogy hatékonyan szólítsa meg a beállított célközönségedet! Nem kell minden bejegyzést kiemelni, elég hetente 1-2 olyan posztot kiválasztani, ami szerinted a terméked vagy a szolgáltatásod eladása szempontjából hasznos lehet.
Figyelj az időzítésre!
Nem egyszer futottam bele olyan hirdetésbe, ami már egy lejárt promóciót népszerűsített, akár egy héttel az akció vége után is. Ez pénzkidobás, hiszen ha a felhasználó kattint is, akkor sem éred el vele a célodat, mivel csalódottan távozik majd a felületről.
A másik gyakori hiba, ha valaki arról ír, hogy például indítsd a vasárnap reggeledet a kedvenc kávéddal, de még kedden este 9-kor is ezzel találkoznak az emberek a felületeken. Nagyon romboló hatással tud lenni egy márkára, ha ezeket észre veszik, arról nem is beszélve, hogy ez már nem releváns a hétköznap estéken, így az üzenetet sem fogják érteni.
Rengeteg lehetőséget ad a Hirdetéskezelő arra, hogy beállítsd az időtartamat, amikor futtatni szeretnéd a hirdetéseket és még a napszakot is. Ha például te arról kommunikálsz, hogy milyen egészséges ebédet érdemes fogyasztani, akkor futtasd ezeket a hirdetéseket minden nap csak az ebédidő közeli órákban, amikor tudod, hogy az emberek fogékonyabbak erre. Ha az anyukákat akarod megszólítani, akkor gondold végig, milyen élethelyzetben vannak és a vasárnapi ebéd főzés, tálalás, majd mosogatás idejére ne bombázd őket ezekkel a hirdetésekkel, mert ha rá is pillant az Instagram vagy Facebook felületre, bizony nem lesz ideje elolvasni azokat a tartalmakat, amikkel szembe találkozik.
Nagyon banális dolog, de éppen ezért sokan nem is gondolnak rá a beállítások alkalmával.
Gondolkodj, mielőtt cselekszel!
Bármelyik felületen indítasz hirdetést, mielőtt úgy döntenél, hogy felteszed rá azt az 1000 forintot, gondold végig, hogy megfelel-e azoknak az elvárásoknak, amik alapján az emberek észreveszik, elolvassák és akár még át is kattintanak.
- Elég figyelemfelkeltő a kép vagy a videó?
- A szöveg megfelelő hosszúságú és lényegre törő?
- Értik majd az üzenetemet?
- Be vannak állítva a célok?
Ugyanis nem véletlenül van annyi kampánytípus és felület, mert mindegyik másra jó. Ha szeretnél valakit a webshopodra irányítani, akkor a jól kiválasztott link nélkül mit sem ér az egész és csak elszórod a pénzed. Vagy beállítottál egy hívás gombot, de asztali gépen is futtatod a hirdetést, ahol ez felesleges, mert onnan nem tudnak telefonálni. Viszont a leggyakoribb hiba, amivel én találkozom a helyesírás, a képminőség és a hosszú, nyakatekert mondatok vagy a túl általános leírás.
Gondold végig, mi a célod a hirdetéssel, milyen vásárlói döntésre szeretnél választ adni és ezek alapján válaszd ki, mi a legjobb kampány számodra! Igazítsd ehhez a szöveget és a vizuált, és tegyél bele mindenképpen valamilyen felhívást (CTA-t), amivel megszólítod a felhasználókat, cselekvésre ösztönzöd őket.