Az Instagram is egy folyamatosan változó felület, amihez a kommunikációnkat is igazítanunk kell, hogy hatékonyak legyünk. Most bemutatom, hogyan használhatod megfelelően a hasthageket, hogy neked dolgozzanak és a következő szintre emeljék a márkád.
A közelmúltban lehetőség nyílt rá, hogy ne csak profilokat, hanem hashtaget követhessünk. Ez azt jelenti, hogy nem kell megkeresned egy adott címkét, hogy lásd a legfrissebb bejegyzéseket, hanem ezek a bejegyzések automatikusan megjelennek a hírcsatornádban. Ezért még fontosabb, hogy milyen címkéket használunk a posztjainkban.
Az algoritmus mindig előnyben részesítette a specifikus és releváns hashtag használatot. Ez azt is jelenti, hogy ne használd folyamatosan ugyanazokat a címkéket és ugyanabban a sorrendben, mert ez egy idő után nem fog annyi emberhez elérni, mint amennyihez szeretnél.
Hogyan válassz?
A legfontosabb szempont, amit ilyenkor szem előtt kell tartani az az, hogy melyek kapcsolódnak a tartalmaidhoz és a célközönséged ténylegesen mire keres rá, miket követ.
Ugyanakkor a nagy eléréssel bíró címkék nem biztos, hogy hatékonyan működnek. Ahol például már 1 millió bejegyzés van, abból a te tartalmadhoz tévedhetnek néhányan, de nem segítenek abban, hogy a közösségedet építsd. Ehelyett próbálj meg keresni olyan hashtageket, amelyek a célcsoportodra és a márkádra jellemzőek, na meg persze a közzétett tartalmad szempontjából relevánsak!
Használj hasthag listákat!
Biztosan lesznek visszatérő címkéid, így érdemes ezeket egy-egy témakör vagy tematika köré előre elmenteni, hogy ne a posztoláskor kelljen keresgélned. Ezeket aztán érdemes tesztelni, hogy melyiktől lesz a legnagyobb elérés vagy aktivitás. Viszont változtasd meg 2-3 hetente legalább a sorrendet, nehogy az algoritmus robotnak nézzen és rontsa az elérésedet.
Hogyan kutass?
Mivel több millió hashtag van az Instagramon belül, így felmerülhet a kérdés, hogyan kezdj bele a válogatásba? Most megmutatom:
- Válaszd ki a márkanevedhez vagy a mottódhoz tartozó hashtaget! Ellenőrizd le, hogy használja-e már valaki!
- Írd le egy papírra, hogy milyen szavak, témák tartozhatnak az iparágadhoz!
- Ezekre keress rá, hogy milyen hashtagek vannak már használatban! Érdemes a hashtag javaslatokra is figyelni.
- Nézd meg, milyen címkéket használnak a versenytársaid!
- Néhány olyan ember profilját is nézd meg, akik a célcsoportodhoz tartoznak, hogy ők milyen hashtaget használnak gyakran!
- Ezeket aztán szelektáld aszerint, hogy hány bejegyzés van már itt, mennyire releváns a tartalmaidhoz!
- Alakítsd ki a saját listáidat, de arra figyelj, hogy egy bejegyzésben maximum 30 db címke szerepelhet!
- Kövesd nyomon, hogy melyik hashtag volt a legeredményesebb és ez alapján változtass, ha kell!
Mennyit érdemes használni?
Nincsenek arra eredmények, hogy mennyi hashtag a legideálisabb. Mindenféle stratégiával találkoztam már én is. Vannak, akiknél már 10 alatti címke is olyan elérést generál, amiről mások csak álmodhatnak. Viszont valahol a maximális számmal sem érnek el nagy eredményeket. Én azt javaslom, hogy tesztelj! Lehet, hogy érdemes lesz kihasználnod a 30 db-ot, de az is lehet, hogy akár már 15 releváns címkével is jól teljesítenek majd a posztjaid. Abban sincsen különbség, hogy a bejegyzésbe vagy a hozzászólásba teszed-e be a hashtaget, ez csak esztétikai kérdés.
Kövesd a fontosabbakat!
Igen, ez is egy nagyon fontos lépés, hogy ha gyakran használsz egy hashtaget, ami kapcsolódik a márkádhoz, akkor naprakész maradj abban, milyen bejegyzések jelennek meg hozzá. Ezért érdemes néhányat bekövetni és figyelni. Ezzel még a konkurencia tevékenységét is fel tudod térképezni, de akár potenciális partnerekre vagy ügyfelekre is rábukkanhatsz.
Tedd a Story-ba!
Ha eddig még nem tettél a történeteidbe hashtaget, akkor itt az ideje, hogy elkezd használni. Ezzel ugyanis többen felfedezhetik ezt a “bejegyzésedet” is, és nagyobb lesz az elérése. Ha a kereséseknél is megjelenik a felhasználóknak, akkor máris felkeltheted az érdeklődésüket és megnézik majd a profilodat is. Ha hozzá szeretnéd adni, akkor vagy válaszd a hashtag matricát vagy a szövegben használd a # jelet. Fontos még, hogy a történetekhez maximum 10 db címke rendelhető hozzá.
Címkézd a biot!
Ahhoz, hogy a közösséged tagjai tudják, melyik a rád legjobban jellemző hashtag, érdemes a bio felületbe is betenni. Ezt tudják majd használni, ha megosztanak egy veled kapcsolatos tartalmat.
Az Instagramon a hashtag használat még mindig nagyon jó módja annak, hogy kapcsolatba lépjél a felhasználókkal, ügyfelekkel vagy a közösségeddel, valamint rátalálj olyan személyekre, akik potenciális vásárlóid lesznek majd.
Ha úgy érzed ez kevés ahhoz, hogy egy jól működő profilt építs fel és hatékonyan kommunikálj, akkor keress bátran és a következő szintre emeljük a márkád!