Tényleg csak posztolgat a social media menedzser?

2018. augusztus 23. - Social Essence

photo-1515204230490-1ad00b70ed3d.jpeg

Több mint 5 éve foglalkozom közösségi médiával, de néha még ma is rácsodálkoznak a szakmámra. Nem értik, miért lehet ez egy főállású munka, mit csinálok én egész nap? Hiszen a Facebook és Instagram oldalra elég csak úgy posztolgatni, nem kell hozzá semmilyen tudás, bárki meg tudja csinálni. Ezért döntöttem úgy, hogy megírom ezt a bejegyzést és eloszlatom a tévhitet, miszerint a közösségi média menedzser csak úgy posztolgat.

Igen, mindenki tud posztolni a közösségi média platfomrokra, hiszen ahhoz, hogy kitegyél egy tartalmat nem szükséges komolyabb szakmai tudás. A dolog kulcsa azonban az, hogy nem mindegy mikor, mit és hogyan publikálod. Nem elég ugyanis, ha ebéd közben készítesz egy képet és azt feltöltöd a céges profilodra egy emojival vagy hashtag-gel, ennél összetettebb feladat egy márka online jelenlétét felépíteni.

Persze ilyenkor ütközöm bele a második tévhitbe, amikor megjegyzik, milyen sok like érkezett a képre és sokan megosztották. Igen ám, de valóban azok a személyek kedvelik a bejegyzést, akikből hűséges vásárló lesz majd? Sokszor a barátok, ismerősök növelik a posztok eredményességét. Ez semmit nem tesz hozzá a brandhez, pedig elvileg azért vagy fenn az online felületeken, hogy erősítsd azt.

A posztolás egy olyan munka, ami által sikereket érhetsz el a cégeddel, ha jól csinálod, ha rosszul, akkor pedig rombolhatja mindazt, amit eddig felépítettél. A több, mint 5,7 milliárd magyar Facebook felhasználó előtt nem mindegy, milyen tartalmakat teszel ki. Tehát vitathatatlan, hogy szükség van közösségi média mendzserre, ha növelni szeretnéd a márkaismertséged. Ő az, aki ismeri a közönséged szokásait, tudja mikor és milyen tartalmakat tegyen ki, hogyan kell szórakoztatni és megfelelően népszerűsíteni a termékedet vagy szolgáltatásodat.

photo-1532510987384-6a8118ab6ab2.jpg

Tehát mit csinál egy közösségi média menedzser?

A rövid válasz, hogy sokmindent.

Egyrészt, nem csak a Facebook és Instagram felületeket menedzseli, hanem emellett rábízhatod akár a YouTube, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Twitter és Google+ csatornáidat is.

Stratégiát alkot, tartalmakat gyárt a célközönséged és a vállalkozásod igényeihez igazodva, amibe sokszor bele tartozik a videók vagy képek szerkesztése is. (Persze egy nagyobb vállalatnál vagy reklámügynökségnél erre alkalmaznak egy grafikus kollégát.) Jelen van a fotózásokon, forgatásokon, vagy akár ő maga is készít kreatív tartalmakat.

Ápolja a kapcsolatot a közösséggel, mivel a hozzászólásokat, kérdéseket és üzeneteket valakinek meg kell válaszolni. Figyel a rajongók észrevételeire, ha szükséges, akkor ennek mentén módosítja a stratégiát és poszt terveket is.

Figyeli a versenytársak tevékenységét, reagál az aktualitásokra és folyamatosan keresi azokat az újdonságokat, amelyekkel egy adott márka online jelenléte még inkább növelhető.

Ő felel a promóciók lebonyolításáért, ami nem csak egy posztolást jelent, hanem már az ötletelést is, hogy milyen aktivitást érdemes egy adott vállalkozásnak csinálni. Ehhez bizony sokszor hozzá tartozik a nyeremények és partnerek felkutatása, a játékszabályzat írása és minden más ehhez kapcsolódó feladat is.

Ha egy social media menedzser vállalkozó vagy kisebb ügynökségnél dolgozik, akkor bizony kapcsolatot kell tartania az ügyfelekkel, tárgyal és találkozik velük bizonyos időközönként.

Kimutatásokat, riportokat készít a vállalkozások számára, amit aztán értelmez is. Van, amikor még hirdetéskezelést is végez, hiszen nem mindenhol alkalmaznak egy külön PPC specialistát.

 

Szóval a lista nagyon hosszú és látható, hogy nem csak posztolgatásból és facebookozásból áll egy social media menedzser napja, hanem igenis van mögötte olyan munka, amit csak komoly szakmai tudással lehet elvégezni. Természetesen a listát lehetne még bővíteni és nem is mindenkire húzható rá, aki ezzel foglalkozik, de általánosságban ezek azok a feladatok, amelyek ehhez a munkakörhöz tartozhatnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr7314198109