5 dolog, amivel elrontod a Facebook jelenléted

2018. augusztus 16. - Social Essence

photo-1505330622279-bf7d7fc918f4.jpeg

Mindenki szeretne jelen lenni a Facebook oldalon vállalkozásával, hogy minél többen tudjanak róla, minél többen megismerjék. Azonban nem mindegy, hogyan csinálod. Nagyon sokszor hallottam már, hogy elég “posztolgatni”, hiszen erről szól a közösségi média. Ennél több dolgot szükséges figyelembe venni a siker érdekében, éppen ezért vannak azok a tipikus hibák, amivel sokan elrontják a Facebook jelenlétüket.

Nézd meg, hogy te is közéjük tartozol-e!

1, Csak a rajongók száma fontos

Amikor elindult a Facebook, akkor minden oldal egyre nagyobb rajongói bázist szeretett volna kiépíteni, ebben látták a sikert. Ha többen kedvelték a profilodat, mint a versenytársadét, akkor azt gondoltad, hogy a te vállalkozásod sikeresebb. Ez a rossz beidegződés sajnos még ma is megmaradt, sokaknak csak az számít, hány számjegyű a rajongók és a követők száma.

Elárulom, hogy ez a legtöbb esetben nem fontos. Hiába van ugyanis több tíz- vagy százezer rajongód, ha abból nem vásárolnak, nem aktívak a közösségedben és igazából nem is érdekli őket, amit csinálsz. Gondold át, hogy mi a célod a Facebook oldallal: másoknak nagy számokat mutatni vagy olyan közösséget építeni köré, amiből bevételed lesz és akiket érdekel a vállalkozásod? Könnyebben érsz el sikereket, ha kevesebben kedvelik az oldalad, de ők egy olyan biztos közösség tagjai, akik aktívak és igénybe veszik a szolgáltatásaidat is.

 

2, Még mindig személyes profilt használsz

Neked sincsen még üzleti Facebook oldalad? Akkor minél előbb hozz létre egyet, mert egy privát profil nem alkalmas arra, hogy megismerjék a vállalkozásod. Olyan lehetőségektől esel el ezzel, mint például az adatok elemzése, a hirdetési lehetőségek, ügyfélszolgálat, nyitvatartási idő megadása, útvonaltervezés és még sok más funkció.

Egy felhasználónak is más lesz a véleménye egy megfelelően kezelt Facebook oldalról, mint azokról a privát profilokról, amelyet egy cég nevében hoztak létre.

 

3, Azonnali eredményeket vársz

A közösségi média egyik nagy előnye, hogy szinte azonnal, akár real time-ban is kommunikálhatsz az ügyfeleiddel. Ezért nem is meglepő, ha azt gondolod, a Facebook jelenlétednek azonnal eredményei lesznek. Sajnos a social media kommunikáció nem így zajlik, időt kell adni a felhasználóknak, hogy megismerjenek és megkedveljenek. Nem fognak rögtön vásárolni tőled, ki kell építeni a bizalmat és értékes tartalmakat adni számukra. Éppen ezért legyél türelmes!

Ne erőltesd rá magad a rajongóidra! Alakíts ki egy olyan stratégiát, amivel közösséget építesz és cselekvésre ösztönözheted őket. Ennek megtervezése nélkül nehezen tudsz eredményeket elérni a közösségi média felületeken.

 

4, Nem megfelelő képeket teszel fel

Sok vállalkozást látok, akik kiteszik a logót a profil és a cover kép helyére, mert azt gondolják, hogy ez így helyes. A vizuális megjelenés is több átgondolást igényel, hiszen ezeknek más-más a mérete és nem mindegy, mivel találkoznak az oldalon a rajongók. A borítókép tükrözze a vállalkozásod attitüdjét, illeszkedjen más megjelenésedhez is. Akár kiteheted az aktuális akciókat vagy reagálhatsz az ünnepekre is, a lényeg, hogy mindig gondold át, mit szeretnél üzenni a képekkel, videókkal. Egy egységes Facebook oldal bizalmat kelt a felhasználókban és szívesebben látogatnak el az oldaladra.

 

5, Nem állítod be megfelelően a hirdetéseket

Nagyon vonzó tud lenni a Facebook ajánlata, amikor kiteszi az oldaladra, hogy most milyen alacsony költségen milyen nagy felhasználóbázist érhetsz el. A nem megfelelően beállított hirdetésekkel csak szórod a pénzt. Először is gondold át, miért szeretnél hirdetni, mit szeretnél elmondani a rajongóidnak és ezek alapján határozd meg a célcsoportot, a költségkeretet és a kampány időtartamát. Másodszor válassz olyan kreatívot, ami felkelti az érdeklődésüket és társíts hozzá olyan szöveget, ami cselekvésre ösztönzi őket. Így sokkal hatékonyabban tudsz hirdetési kampányokat indítani.

 

Szeretnél javítani te is a Facebook jelenléteden? Jelentkezz be egy ingyenes beszélgetésre és megnézzük, mire van szükséged a közösségi média megjelenésed sikerességéhez.

 

socialessencehu@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr5714185255