Pár évvel ezelőtt itthon is nagyon trendi lett az Instagramot használni, több, mint 2 millió magyar felhasználó van jelen a felületen. Éppen ezért márkaként nem engedheted meg magadnak, hogy kihagyd azt a lehetőséget, hogy elérd őket és közösséget építs.
Az Instagram 2016-ban vezette be az üzleti profilokat, azóta sok vállalkozás döntött úgy, hogy személyes profilról átvált erre. Ugyanis sokkal több lehetőséget ad a kezedbe, hiszen linket helyezhetsz el, beiktathatsz egy e-mail küldése gombot, nem is beszélve az elemzésekről és a hirdetésekről.
A létrehozása óta hatékony marketing eszköznek bizonyult, és azóta is csak bővítik ezeket a lehetőségeket. Ha még nem csatlakoztál márkaként, akkor ne gondolkodj tovább! Megmutatom azokat az indokokat, ami után biztosan regisztrálni fogsz!
1, Pénzt kereshetsz
Gondolj bele, hogy milyen jó lenne, ha azzal kereshetnél pénzt, hogy kiteszel egy szórakoztató tartalmat és csak érkeznek a kattintások? Bármilyen területen is dolgozz, ha megmutatod a szolgáltatásaidat, termékeidet, akkor biztos lehetsz benne, hogy előbb-utóbb érkeznek majd érdeklődők, akikből vásárló lesz.
Termék esetében még a termék elhelyezést is használhatod, így ha bemutatod egy képen azt, amit el szeretnél adni, akkor átkattinthatnak a webshopodba rögtön a posztból. Ezzel a lehetőséggel a tényleg értékesítések száma is megugrott a platformon. Egy felmérés szerint a felhasználók 72%-a vásárolt már innen valamit.
2, Elmesélheted a történeted
Ez a felület nagyszerű módja annak, hogy megmutasd a potenciális ügyfeleknek, hogy nem egy arctalan cég vagy, hanem igenis lehet téged szeretni. Ez pedig hozzásegíti őket ahhoz, hogy bízzanak benned, ami a vásárlás első lépése. Ugyanis, ha nem bíznak benned, nem vagy számukra szimpatikus, akkor nem fognak téged választani.
Mind vizualitásban, mind szövegekben elmesélheted a saját sztoridat, ráadásul a posztokon kívül a 24 órás Story, azaz történet lehetőséget is használhatod. Nyugodtan mesélj a mindennapokról, a háttér munkártól, mutasd be a munkatársakat, a lényeg, hogy mond el a történeted!
3, Segítenek a vásárlók
Mind tudjuk, hogy az influencer marketing virágzik, hiszen a vásárlók adnak annak a szavára, akit követnek vagy akinek szeretik a stílusát, bejegyzéseit vagy videóit. Belegondoltál már, hogy neked is vannak saját influencereid? Ők a vásárlóid! Ugyanis, ha vettek tőled valamit, igénybe vették a szolgáltatásaidat, akkor megkérheted őket, hogy posztoljanak róla, vigyék tovább a híred. Mivel az emberek szívesebben vesznek meg valamit ajánlás útján, így az ő barátaik és ismerőseik is előbb fognak téged választani, mint egy idegen márkát.
Az a legjobb, ha olyan vásárlói élményt tudsz nyújtani, amit kérés nélkül meg akarnak majd osztani másokkal és erre fel sem kell hívnod a figyelmüket.
4, A címkézéssel több embert érsz el
Ha frissen regisztrálsz a felületre, akkor elgondolkodhatsz, hogy hányan fognak látni, ha 0 követőd van? Jó hírem van, a hashtag-nek köszönhetően eljuthatsz több 100 vagy 1000 emberhez is! Ehhez persze az is kell, hogy rendszeresen kommunikálj és a megfelelő címkéket válaszd ki, de a Facebookkal ellentétben itt nagyobb esélyed van eljutni olyan emberekhez is, akik nem követik az oldaladat a hashtag segítségével.
5, Közösséget építhetsz
Rengeteg lehetőség van arra, hogy interakcióba lépj a célközönségeddel, reagálj a bejegyzéseikre és beszélgetést kezdeményezz velük. Emellett jobban be tudod őket vonni a márka életébe is, a kisebb döntésekbe, amitől fontosnak érzik magukat, tehát a közösséged tagjai lesznek és aktívan részt vesznek a márkád életében. Miért fontos ez? Ők lesznek azok, akik biztosan ajánlani fognak másoknak, ha újra szükségük van a termékedre vagy a szolgáltatásodra, akkor biztosan visszatérnek hozzád és nem keresnek másik céget.
6, Kreatív márkamegjelenés
Ezen a felületen lehetőséged van kreatívan megmutatni magad, akár reagálni az aktualitásokra és csatlakozni egy-egy kihíváshoz. Mivel a célközönséged is ebben éli az életét és szeretnek a saját mindennapjaikban is kreatívak lenni, így ha te is erre törekszel, akkor biztosan felfigyelnek rád és bizalmat szavaznak neked. Emellett számos ötletes képet vagy videót készíthetsz, amivel megmutathatod a termékeidet vagy a szolgáltatásodat.
Mi a közös ebben a 6 pontban? Hogy bármit is csinálsz az Instagramon, biztosan találkozni fognak a tartalmaiddal a potenciális vásárlók, így regisztrálj még ma!
Ha pedig szeretnél tudatosan jelen lenni a felületen, de nem tudod, hogyan indulj el, akkor neked szól az Instagram marketing tudatosan ebook. Segítek abban, hogy a következő szintre emeld a márkád!