Most akkor ne posztoljak semmit?

2020. március 16. - Social Essence

photo-1573495804683-641191e042ea.jpg

De igen! Sőt, most a legfontosabb az, hogy mindenről tájékoztasd a közösséged, így bár azt gondolhatod ideje leállítani a közösségi média felületeidet, de ezzel nagy hibát követnél el.

Tisztában vagyok vele, hogy a kialakult helyzetben, amikor az egész világ minden területen válságban van, az a legkisebb problémád, hogy ma milyen bejegyzést tegyél ki a Facebook vagy Instagram oldaladra? Viszont nem teheted meg azt a luxust, hogy teljesen leállsz, hiszen most mindenki online tájékozódik, így az üzletedet érintő híreket is így fogják először keresni. Emellett vannak olyan hiteles információk, amiket talán neked is érdemes megosztani annak érdekében, hogy a közösséged tagjai ne a rém- vagy álhírekből tájékozódjanak.

Tehát íme néhány tanács a kommunikációra!

Ne okozz pánikot!

Szerintem ez a legfontosabb, hogy ne állj be azok mögé, akik valótlan információkat állítanak a vírussal kapcsolatban vagy bármely más területtel kapcsolatban. Inkább gondold végig, hogy melyek azok a hiteles források, amikre neked is érdemes felhívni a figyelmet, és amennyiben téged vagy a közösségedet érintő rendelkezések születnek, akkor mindenképpen ezeket linkelve oszd meg másokkal. Ne ferdítsd el a valóságot, ne kelts pánikot, csak tájékoztass és az igazat mondd! Mivel a közösségi médiában aktív vagy, így te is ugyanolyan felelős vagy azért, hogy csökkentsd a fertőzés kockázatát és a pánikot.

Fontos az ügyfélszolgálat!

Használd a közösségi médiát, mint ügyfélszolgálati központot, főként ha a legérintettebb iparágakban dolgozol és folyamatosan tájékoztatni kell a vásárlóidat. Gondold végig, hogy milyen kérdések merülhetnek fel ilyenkor a felhasználókban és erről készíts posztot! Ezzel megelőzheted azt, hogy tömegesen küldenek üzenetet, e-mailt vagy telefonálnak, hiszen minden lényeges információt megoszthatsz velük. Kezdeményezhetsz beszélgetést is, amiben arra kérd őket, hogy kommentben írják meg, mire kíváncsiak a te szolgáltatásod, termékeddel kapcsolatban, hogy miben érinti a kialakult helyzet! Ezzel megelőzhetsz különböző spekulációkat és első kézből kaphatnak hiteles információt. Ha nagyon sok kérdés érkezik hozzád, amelyek ugyanazok, akkor akár egy blogbejegyzés vagy poszt is születhet belőle, hogy a legjobban tudj információt adni a közösségednek.

Ajánlj alternatívákat!

Tudom, hogy szinte mindenkit érint a jelenlegi helyzet, de mégis akadhatnak olyan kivételek, amikor a vásárlóid nem szeretnék megváltoztatni a terveiket, így továbbra is igénybe vennék a szolgáltatásodat vagy megvásárolnák a termékedet. Ehhez találj ki olyan alternatívákat, amelyekkel ezt biztosítani tudod és mutasd be az oldalaidon! Akár adhatsz ingyenes ajánlatok is vagy nagyobb kedvezményt, amivel ugyan nem növeled a bevételed, de hosszabb távon márkahűséget alakíthatsz ki.

Legyél együttérző!

Nem tudsz enyhíteni mindenki fájdalmán vagy kialakult rossz helyzetén, de azzal, ha biztosítod őket a támogatásodról, már sokan érezhetik magukat jobban. Ezt megteheted úgy is, hogy megmutatsz nekik olyan lehetőségeket, amelyekkel javíthatnak a helyzetükön vagy csak jobban érezhetik magukat (pl. ajánlj olyan könyveket vagy sorozatokat, weboldalakat, oktatási anyagokat vagy bármit, amivel ilyenkor lefoglalhatják magukat). Indíthatsz adománygyűjtést is vagy adakozhatsz a már meglévő felületeken, ha a helyzeted ezt megengedi. Vagy akár saját szolgáltatásaidat vagy termékeidet is felajánlhatod ingyen az azoknak rászorulóknak, akik ebben a helyzetben biztosan tudják hasznosítani.

Gondold végig az előre tervezett kampányokat!

Igen, bizony ez elkerülhetetlen és talán ezzel kellett volna kezdenem. Ugyanis ha előre tervezel, akkor talán már el is felejtetted, hogy milyen bejegyzéseket időzítettél és most legkevésbé sincsen arra szükség, hogy oda nem illő dolgokról kommunikálj. Szóval nézd meg a posztokat vagy hirdetéseket és engedd el, ha úgy érzed, hogy most nem érne célba! Ide tartozik az is, hogy ha lehet, most inkább kerüld a mémeket, főleg, ha köze van a koronavírushoz, mert az most visszacsaphat rád és a márkádra.

Ne nyerészkedj!

Nem azt mondom, hogy nem szabad reklámozni és eladni ebben az időszakban, de etikátlanul ne akarj nyerészkedni a jelenleg kialakult helyzeten!

Ne felejtsd el, hogy akár kisebb, akár nagyobb követőtáborod van, hatalmas felelősséged van a közösségi médiában, így ezt átgondolva járj el!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr7515527608