Így rontod el a közösségi média jelenléted!

2018. október 17. - Social Essence

4.jpg

Mindenki ért a Facebook oldal kezeléséhez. Legalábbis ezt gondolják magukról. Hiszen a főnök asszisztense bármikor kirakhat egy képet. A kávét felszolgáló lánynak van ideje arra, hogy lefotózza a latte macchiato-t, mielőtt a vendég elé teszi és máris mehet fel a Story-ba. Persze, van arra lehetőség, hogy az adminisztráció tengerében még gyorsan megválaszoljunk minden kommentet és üzenetet, amit a vásárlók írtak. Ismerős a szituáció?

Akkor elárulom: így rontod el a social media jelenléted!

Gondold csak végig, milyen üzenetet szeretnél átadni a Facebook és Instagram oldaladdal a vásárlóknak? A fejedben biztosan egy jól felépített, csodálatos képeket és videókat használó oldal jelenik meg, ahol frappáns üzenetek és szórakoztató tartalmak váltják egymást. Ha valóban ilyen felületeket szeretnél, akkor azt tanácsolom, bízz meg egy profit! Viszont, ha nincs rá pénzed, akkor vegyél részt egy-két tanácsadáson és az alábbi hibákat semmiképpen ne kövesd el!

1, Mindenki posztolgat

Ha már egy egységes felület kialakításán dolgozol, akkor a legfontosabb szabály, hogy tartsd egy kézben az oldalakat! Bárkit is bízol meg a munkával, soha ne engedd, hogy mindenki össze-vissza kitegye a tartalmakat, hiszen ezzel a képek minősége is folyamatosan változik és a bejegyzések szövegezése is más lesz.

Socialessence tanács: Nézd meg, ki az a cégedben, aki nyitott az újdonságokra, szívesen vállalná ezt a feladatot és esetleg magánemberként is aktív a különböző platformokon. Ülj le vele, beszéljétek meg a célokat, alkossatok együtt stratégiát, fogalmazzátok meg a márkaüzenetet és máris bátran rábízhatod a közösségi média kommunikációt. A még jobb eredmény érdekében akár a továbbképzéseket is finanszírozhatod a témában.

5.jpg

2, Feleslegesen szórod a pénzt

Rákattintottál már arra, hogy emeld ki a bejegyzésed? Esetleg népszerűsítetted a facebook unszolására az oldalad, hogy jobb eredményt érj el? Jelezte már neked is az oldal, hogy lehetőség van az egyéni hirdetési csomagod kialakítására? És te bedőltél ezeknek a trükkönek? Nem olyan nagy baj, mint az, amikor létrehozol egy hirdetéskezelőt és egy kisgyerek ügyetlenségével bugdácsolva elkezdesz mindenféle hirdetést létrehozni a megfelelő beállítások nélkül. Viszont egyik sem ideális eset, hiszen az ablakon öntöd ki a pénzt eredmények nélkül.

Socialessence tanács: Azt javaslom, bízz meg egy szakembert! A hirdetéskezelés ugyanis nem véletlenül külön szakma. Persze azt is megértem, ha nincsen rá lehetőséged. Ilyenkor menj el egy tanfolyamra, nézz utána a neten vagy keress egy könyvet a témában! Így ugyanis megismerheted azokat az alapbeállításokat, amire szükséged lehet, mint például hogyan állítsd be a célközönséged, milyen költségkerettel dolgozz, milyen képeket válassz és hogyan célszerű kiemelni a posztjaidat.

3, Nem tudod, milyen számokat nézz

Jól hangzik, hogy elértél a legutóbbi videóddal több száz vagy ezer embert, de ez volt a célod? Ha azt szeretted volna, hogy foglaljanak időpontot hozzád vagy menjenek be a boltba vásárolni, akkor bizony ez egy rossz eredmény. A statisztika ugyanis sok mindent elárul arról, hogy mit szeretnek a vásárlóid és mennyire hatékony a kommunikációd. Viszont ahhoz, hogy ezek alapján optimalizálni tudd a tevékenységed és így mindig egyre jobb legyél, ismerned kell azokat az adatokat, amire érdemes figyelni.

Socialessence tanács: Mindig tudd, miért csinálod! Mi a célod a bejegyzéssel? Miért indítottál hirdetést? Ezek mentén ki tudod választani azokat a számokat, amire érdemes koncentrálnod. Keress rá szakmai blogokon, hogy melyik mérőszám mit jelent, ezáltal olvasni tudsz az elemzéseidből.

6.jpg

4, Azonnali eredményt akarsz

“A jó dolgokhoz idő kell.” Tudom, hatalmas közhely. Viszont igaz! Ha eddig nem kommunikáltál egyik felületeden sem, nem volt mögötte tudatos stratégia, össze-vissza posztolgattál, akkor egy hét eredményes munka után nem fogsz hatalmas eredményeket elérni. A közösségednek hozzá kell szokni az új, egységes stílusodhoz. Idő kell nekik ahhoz, hogy elkezdjenek reagálni a tartalmaidra. Szóval ne legyél türelmetlen. A közösségépítés egy hosszú és lassú folyamat, viszont a végeredményért megéri.

Socialessence tanács: Lesznek jobb és rosszabb napok. Lesz, amikor a rajongóid 2%-a sem látja a bejegyzéseidet, de jobb napokon több, mint felét is elérheted, sőt, reagálnak a tartalmaidra. A kulcs a türelem. A nehézségek ellenére nem szabad feladni, arra kell törekedni, hogy még jobb tartalmakat készíts a közösségednek, hogy értéket közvetíts és ők meghálálják.

 

Ismerősek voltak a fenti hibák? Akkor az utolsó tanácsom az, hogy képezd magad! Járj el rendezvényekre, olvass a témában, tanulj, hogy még jobban menedzseld a vállalkozásod oldalát! Ha pedig szeretnéd, hogy valaki célzottan segítsen benne, akkor keress bátran és egy kávé mellett megbeszéljük, hogyan tovább!

A bejegyzés trackback címe:

https://socialessence.blog.hu/api/trackback/id/tr9914305863